15 юни, 2008

4 книги, които си купих

Ден след ден осъзнавам, че съм се превърнал в абсолютен маниак на тема книги - винаги когато минавам през центъра влизам в голямата Хеликон на Аптека и много рядко успявам да изляза оттам без да си купя нещо... Въобще купувам много повече книги отколкото имам време и възможност да прочета. Но пък не смятам, че си давам парите напразно. Ето резултатът от последното ми посещение вчера:

"Battle: A visual journey through 5,000 years of combat" от R.G.Grant

Много интересна илюстрована енциклопедия, проследяваща начина на водене на война на човешката цивилизация от най-ранните й дни до днес.

Книгата е много добре направена и оформена, не е нещо много сериозно, но е подходяща за широката публика.

За изпълнението си (твърди корици, гланцирана хартия, много илюстрации и снимки) не е никак скъпа - 30 лв. Но пък 30лв. са си 30лв.


"Лека ни пръст. Мир на праха ни" от Богомил Райнов

Признавам си, че тази я взех по поръчка на баща ми. Дори не знаех за какво става въпрос. Зачетох малко. Райнов разказва за случая на Александър Жендов, известен български художник и комунист, премахнат от режима през 50-те по времето на Вълко Червенков. Може би ще е интересна.




"Покривът" от Георги Марков

Отдавна търся Задочните репортажи... на марков по съвет на Комитата, но вчера в Хеликон ги нямаха и ми предложиха "Покривът". Срещал съм я и преди и ми се беше сторил интересен сюжетът на книгата затова реших да си я взема и да я прегледам.

Все още си търся и репортажите де...


"Троянският кон. Опит за психоисторически анализ на българския политически радикализъм" от Александър Кертин (не успях да намеря снимка на корицата)

Видях я преди време в книжарницата. Александър Кертин ми беше учител по история във ІІ Английска гимназия в София и на него може би дължа увлечението си по историята и политиката. Невероятен ерудит и много добър учител - той е от малцината преподаватели, които са ме стимулирали да мисля, вместо да уча на изуст.

Иначе стилът му е малко тежичък... като на ерудит. :)