04 септември, 2008

Два добри политически блога

В българското блог-пространство са прекалено малко авторите, които стават за четене

Имам предвид тези, на които авторите имат какво да кажат и могат да го кажат с три приказки, вместо да повтарят едни и същи кухи размишления в продължение на 40-50 блогпоста. Има прекалено много примери за вторите.

Не искам да правя излишна реклама, на който и да е, но пък според мен има смисъл качествените блогове да бъдат популяризирани, особено когато са леви (като позиция преди всичко, не като партийна принадлежност).

Такива са следващите два блога:

Георги Николов - блогът на председателя на Националния съвет на БСМ. Неговите позиции са автентично и откровено леви (не като "социалната" политика на правителството, но за това друг път) с амбицията да бъдат такива.

Черна станция - една типично "зелена" позиция, която по същество също е лява (впрочем както по-голямата част от българската блогосфера, която не иска да си го признава).

Каквото и да е блоговете си заслужават абонамента в любимия ви RSS четец.

4 коментара:

  1. Абе, Марков, Николай Павлов ("Черната станция") не е ляв бре?! Нещо бъркаш май, нещо си се изсилил прекалено: цялата блогосфера комай била "лява", ама не си го признавала?! Ами Радан и той ли е лев бре?! Леле, аз да не зная, че съм бил останал единствен десен, дето при това си го признавам; вервам, че мен не ме считаш за ляв :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Интересно е какво е определението за ляв политик. За съжаление в момента се връщат спомени от студената война, когато ляв означаваше вербуван от КГБ (или поне получаващ комисионни от Газпром). Звучи брутално, но ето един жив пример: http://www.spiegel.de/video/video-35475.html

    В България такива примери имаме много, Румен Овчаров е само фронтмена.

    Ако не беше този огромен проблем, в понятието ляво мислещ човек щеше да има много романтика и добри идеи.

    ОтговорИзтриване
  3. Ангеле, не мога да разбера ти как можеш да се принизиш дотам, че да се асоциираш с дадено политическо течение. Винаги съм мислел, че философите са по-висша форма на човешкия разум и не се занимават с такива просташки неща.

    Марто, трудно може да бъде дадено определение за ляв политик. Аз тук говорех за леви блогъри, което е малко по-различно. Не става въпрос за партийна принадлежност, по-скоро определен тип светоглед.

    ОтговорИзтриване
  4. Опита се да кажеш нещо оригинално, ама пак се оля, и при това си тури таралеж в гащите: ако политиката е нещо просташко, значи ти си простак, щото ти именно се натягаш да ставаш политик, нали така? Радан също. Аз съм философ, но съм и гражданин; това за теб било простотия; явно за поклонници на Сталин като теб такива хора като мен, именно демократи, граждани и мислещи са за трепане: неизкореним е този рефлекс на убийци у вас, левите...

    ОтговорИзтриване