03 септември, 2008

Електронен билет

Уж работи, ама не точно

Онзи ден, в понеделник, ми надуха главата от всички възможни информационни източници, че в софийския градски транспорт вече работела системата за електронно таксуване на пътниците.

Същия ден се возих на трамвай 5 от "Пирогов" до Съдебната палата. Имах карта (взета назаем), но пък разглеждах автоматите за издаване и таксуване на билети (и двата не работеха). Тогава това не ми направи толкова голямо впечатление.

Обаче впоследствие разбрах, че всъщност никъде тези апарати не работят. Е защо тогава в понеделник стартът на системата беше така мощно огласен?

Старият български навик нищо да не се случва по план и навреме ме вбесява достатъчно (предполагам всички вас), но това вече преминава всякакви граници на нахалството и дебелоочието.

Снимка: За Града

4 коментара:

  1. Марков,системата за такова таксуване на пътниците не е нова.За пръв път видях подобно нещо в Източна Германия преди повече от 20 години.Там не беше електронно,а имаше една машинка с ролка,на която бяха напечатени билети от по 20 пфенига(около 6 стотинки по онова време,колкото бяха и тук билетите извън столицата).Имаше отвор за пускане на монета и лостче ,което се дърпа и излиза билетчето.Интересното е,че машинката можеше да пуска билет и без да сложиш пари в нея,но хората си плащаха.

    Днес у нас се влагат доста пари за една подобна система,но основното си остава.Хората,които трябва да я ползват са същите,които до вчера си купуваха билет или карта от спирката или от водача.

    Не мисля,че ще сработи,колкото и да е добра.Просто сме кръшкачи,аз лично си плащам билета и никога не съм имал проблем при проверка,но съм ставал свидетел няколко пъти на хващане на нередовни пътници.

    Ти как мислиш,дали ще се научим да не гледаме на плащането на билета за услугата превоз?Аз казвам,че каквата и система за таксуване да се вкара и който и да е кмет(да пази бог от Дончева) ,нещата пак няма да са наред,ако населението не се трансформира в граждани.

    ОтговорИзтриване
  2. Не работи и в тролей номер 5. Честно казано на мен ми е трудно да разбера каква е идеята на новата система и с какво тя ще допринесе за каквото и да било подорбение. Някаква реформа, нещо по-различно? Няма! Единственото, което ще направи системата е бабите да се чудят как да напъхат картата си в таз` странна кутия...
    Моите надежди с новата система бяха, че билетите/картите ще се таксуват по някакъв начин не на брой возения, а на брой спирки. Защото аз обикновено ползвам градския транспорт за 1-2 спирки, и пак ми се налага да плащам по 1 лев. което е крайно несправедливо, защото все пак не взимам маршрута Люлин-Дружба...

    ОтговорИзтриване
  3. Не работи все още - мога да потвърдя. Пускаш монета от 1 лев и изписва "грешка". Добре, че връща монетата, поне :)

    ОтговорИзтриване
  4. Каква стана тя- вече е необходимо да завършиш Техническия университет, за да се качиш на трамвая.

    ОтговорИзтриване