13 юни, 2008

Какво мислят Обама и Макейн за базата в Гуантанамо?

FP Passport ни съобщава, че Върховният съд на САЩ е взел решение с 5-4 гласа, че задържаните в базата в Гуантанамо заподозрени терористи имат някои юридически права, включително правото да оспорват задържането си.

The Washington Post пита основните претенденти за президенткия пост Макейн и Обама за мнението им:


Джон Макейн:
Това са нелегални бойци, те не са американски граждани и аз мисля, че трябва да се съсредоточим върху мнението на Съдия Робъртс [председателят на Върховния съд, гласувал против]. Но решението вече е взето, сега трябва да продължим напред. Както знаете, аз винаги съм бил за затварянето на Гуантанамо и все още мисля, че трябва да сторим това.

Барак Обама:
Решението на съда е отхвърляне на опитите на администрацията на Буш да създаде юридическа черна дупка в Гуантанамо -- още една провалена политика, подкрепяна от Джон Макейн. (...) Това е важна крачка към възстановяване на доверието в нас като нация, отдадена на правовата държава, и отхвърляне на фалшив избор между борбата с тероризма и спазването на habeas corpus.

Истината е, че тази Администрация не е сурова с тероризма и подкопава самите ценности, които се борим да запазим. Изправянето на тези заподозрени пред правосъдието е прекалено важно за нас, за да разчитаме на такава дефектна система, която не е успяла да осъди който и да е за тероризъм от атаките от 11 Септември и освен това е направила компромис с нашите исконни ценности.
Моят коментар:

Макейн - Всички животни са равни, но някои животни са по-равни от други. Аз съм против [консерватори], но съм и за [либерали] - абе гласувайте за мен!

Обама - Трябва да намерим баланса между борба с тероризма и спазване на правата на гражданите. Аз трябва да намеря баланса между посланията за консерваторите и либералите - гласувайте за мен!

Като се замисля всичко това само потвърждава това, което писах преди няколко дни за предстоящите избори.

Няма коментари:

Публикуване на коментар