16 юни, 2008

Гамизов

Толкова съм се развълнувал, че още от летище Кемал Ататюрк трябва да напиша това.

В самолета по пътя четох 24 часа - на стр. 14 и 15 попаднах на много интересен и доста дълъг материал за Стефан Гамизов - лобист, икономист, политолог и какъв ли още не... Както го нарекох вчера в един материал - новата звезда на хоризонта на калната българска политика.

Г-н Гамизов ми се струва едновременно много познат (от близкото минало) и много нов случай - работи еднакво добре с леви и десни, има солидни връзки с добре облечени бизнесмени (Ковачки), специалист е по всичко, няма сериозно образование, печели много пари без да е ясно как точно. И същевременно е млад, (поне привидно) интелигентен, говори чужди езици, работи със САЩ, има фирми там...

И както беше написал Комитета в коментар към същия материал на блога ми - какъв е тоя Гамизов и кой му дава поле за изява? Как така се появи, без да е известен никому и без да е постигнал нищо?

Доколкото ми е интересно го лансираха първо в Тази сутрин по бТВ. Мнения?

11 коментара:

  1. Е, аз видях Гамизов за сефте на един семинар на "Конрад Аденауер" за бъдещето на десницата и други глупости.

    Развиваше същите теории, но основната му цел тогава беше да каже, че Иван Костов и Бай Бойко са едно и също - гробокопачи на десницата.

    За Гоце и Сергей не е ставало дума.

    Иначе той според мен е легитимен американски лобист, т.е. всяка негова дума трябва да се гледа със съмнение и да се третира като пристрастна и преднамерена до доказване на противното.

    ОтговорИзтриване
  2. Въпреки всичко, което съм изписал горе, аз съм съгласен с над 70% от тезите на Гамизов по политически въпроси... вързват се с начина, по който аз гледам на нещата у нас в голяма степен.

    ОтговорИзтриване
  3. Мда, и аз мисля така: Не го гледай, а го слушай какво говори и какво върши. Т.к. засега обществените му дела са основно в медийни изяви и една фондация, мисля че човекът се държи изключително добре на трагично лошия терен, който е България.

    ОтговорИзтриване
  4. Хмм.. има и нещо отрицателно спрямо него: няма блог. това би могло евентуално да повдигне въпроса дали в обществените дискусии, в които участва не се ползва от защитата на модераторите.

    ОтговорИзтриване
  5. Винаги ми е било интересно: кой определя кои песни да станат хитове? Защото хитове стават песните, които се въртят повече, а не обратното. Обратното е вярно когато вече песента е хит. (май лошо се изразявам, но ако една песен не се завърти десетина двайсет пъти по радиото - тя няма шанс да стане хит. нещо подобно на една част от гласуващите за бате Бойко: „ще гласувам за него, защото е много популярен“ – цитирам една бивша колежка)

    Та същата история с Гамизов – той ще стане хит, защото го въртят по класациите.

    Въпросът ми е: как така „Казабланка“ (хит от 1994г в България) беше АБСОЛЮТНО неизвестна на Запад?

    (иначе съм съгласен с мнението на Радан – Гамизов е прав за някои не ща, за други съм несъгласен с него, но същото мога да кажа и за бате Бойко;-)

    ОтговорИзтриване
  6. Ох, Стойчо.... много силно изказване! :) Много ми хареса.

    Това с хитовете е много вярно.

    Ама и другото за приказките на др. Гамизов също е толкова вярно... :) Просто ви препоръчвам да прочетете статията за него в "24 часа" - човек, който горе-долу отбира от нещата като я прочете веднага ще разбере за каква схема става въпрос.

    ОтговорИзтриване
  7. Имате ли линк към въпросната статия? Ако няма, явно тя няма да повлияе много на онлайн общността...
    Въпреки, че 24 часа отдавна не чета.

    ОтговорИзтриване
  8. Нямам.

    По принцип и аз не чета 24 часа, но ми го бяха взели и по време на полета и без това нямаше какво да правя.

    ОтговорИзтриване
  9. явно някои хора са притеснени от това, че "във всеки квартал на страната се говорят сходни неща"
    http://express.bg/story/25345

    ОтговорИзтриване
  10. И за мен е много интересно, как едно непознато до скоро име като Стефан Гамизов, избухна като "свръх нова" в общественото пространство. Хубаво е, че има интернет и все повече хора отделят време да споделят своите идеи и информация. За да разберете кой стои зад неговите изказвания и вероятно го подкрепя финансово, може да прочетете тези интервюта и коментарите към тях. Добре е да се знае, кой чии интереси защитава.

    http://frognews.bg/Frog/index.php?option=com_content&task=view&id=3790&Itemid=4

    http://www.afera.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=583&Itemid=9

    ОтговорИзтриване
  11. всеки, който знае какво значи на гръцки γαμησω (от γαμαω) или пък поне несебърският му еквивалент "гамисвам", тук ще се усмихне под мустак.

    ОтговорИзтриване