15 юни, 2008

4 книги, които си купих

Ден след ден осъзнавам, че съм се превърнал в абсолютен маниак на тема книги - винаги когато минавам през центъра влизам в голямата Хеликон на Аптека и много рядко успявам да изляза оттам без да си купя нещо... Въобще купувам много повече книги отколкото имам време и възможност да прочета. Но пък не смятам, че си давам парите напразно. Ето резултатът от последното ми посещение вчера:

"Battle: A visual journey through 5,000 years of combat" от R.G.Grant

Много интересна илюстрована енциклопедия, проследяваща начина на водене на война на човешката цивилизация от най-ранните й дни до днес.

Книгата е много добре направена и оформена, не е нещо много сериозно, но е подходяща за широката публика.

За изпълнението си (твърди корици, гланцирана хартия, много илюстрации и снимки) не е никак скъпа - 30 лв. Но пък 30лв. са си 30лв.


"Лека ни пръст. Мир на праха ни" от Богомил Райнов

Признавам си, че тази я взех по поръчка на баща ми. Дори не знаех за какво става въпрос. Зачетох малко. Райнов разказва за случая на Александър Жендов, известен български художник и комунист, премахнат от режима през 50-те по времето на Вълко Червенков. Може би ще е интересна.




"Покривът" от Георги Марков

Отдавна търся Задочните репортажи... на марков по съвет на Комитата, но вчера в Хеликон ги нямаха и ми предложиха "Покривът". Срещал съм я и преди и ми се беше сторил интересен сюжетът на книгата затова реших да си я взема и да я прегледам.

Все още си търся и репортажите де...


"Троянският кон. Опит за психоисторически анализ на българския политически радикализъм" от Александър Кертин (не успях да намеря снимка на корицата)

Видях я преди време в книжарницата. Александър Кертин ми беше учител по история във ІІ Английска гимназия в София и на него може би дължа увлечението си по историята и политиката. Невероятен ерудит и много добър учител - той е от малцината преподаватели, които са ме стимулирали да мисля, вместо да уча на изуст.

Иначе стилът му е малко тежичък... като на ерудит. :)

2 коментара:

  1. http://www.chitanka.info:82/lib/text/2898

    ето ги задочните репортажи. може да имат някакви авторски права, но съм убеден, че Георги Марков няма да получи комисионна, ако ги купиш втора употреба от някой антиквариат.

    достатъчно увлекателни са, за да стават за четене от екрана.

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря, Дзвер!

    Все пак предпочитам да ги имам и на хартия - малко ми е трудно и нямам достатъчно търпение да чета толкова дълги текстове от монитора...особено когато е за удоволствие, а не за учене например! :)

    ОтговорИзтриване