03 юли, 2008

БУМ!

[Reuters]

Събудих се тази сутрин от ужасния шум. Не знам защо реших, че е гръмотевична буря (може би понеже миналото лято един подобен ужасяващ гръм ме събуди през нощта). Реших, че при такъв гръм не може ел. мрежата да не е отказала и я пробвах. Лампата ми палеше. Видях, че е 6.33 и заспах пак. Час по-късно се събудих отново. Вече беше настанала голямата паника. Всички основни телевизии се опитваха да разберат какво се е случило и да ни го преразкажат.

До 8.30-9 никой не успя да се появи по ТВ. Освен Бойко Борисов, разбира се. Тамън ми беше направил що-годе добро впечатление с поведението си, когато мечтите ми бяха разбити като стъклата на жителите на Челопечене и Чепинци от думите "Да дадат пари поне да им оправим прозорците на хората". Емел Етем все още не съм я видял, макар Михаил Миков и сие да твърдят, че "е в София".

Няма да коментирам все още, тъй като не знаем какво се е случило/случва, но искам да споделя наколко впечатления:

От всички телевизии най-добре с отразяването се справи БНТ. Често оплювана несправедливо, поне според мен. Николай Бареков по бТВ каза, че Николай Цонев и Емел Етем били на мястото на събитието към "6 и малко", а Сергей Станишев към "7 без нещо". Не знам какви са тези времеви термини малко и без нещо, които използва съвременната ни независима журналистика, но ме съмнява Цонев и Етем да са ходили на ранна летна разходка до Чепинци преди самите взривове да са се случили... Още повече, че както писах по-горе, министъра на отбраната се яви на място чак към 8.30-9, а Етем все още не съм я мяркал днес, поне по ТВ...

Това впрочем е поредната й тотална излагация и ако и този път не изхвърчи от Министерския съвет не знам на какво ще се надяват партиите от тройната коалиция на следващите избори. Според мен дори г-н Доган не може вече да си позволи да толерира подобна въпиюща некадърност и ще трябва да се съгласи на освобождаването й. Мда, освобождаване, защото не смятам, че тя ще има доблестта да си подаде оставката.

Министър Цонев каза към 9 часа в първото си тв-появяване, че имало не 1 600 тона снаряди, а 20 (?!) и те не били всичките избухнали. Усети се и добави, че нямало опасност да избухнат. Малко по-късно репортерката на НОВА интервюираше жителите на Чепинци, които бяха изпаднали в паника, че всеки момент ще гръмнат още 20 тона боеприпаси... Толкова за кризисния ПР на министъра и ведомството му. :)

Малко по-късно се оказа, че имало 20 тона тротил, а боеприпасите наистина били около 1600 тона. После тротила стана 15 тона и вече беше изгорял тихо и кротко.

И накрая общото ми впечатление. Тази държава няма лидери. В трудните моменти хората искат да видят някой, който поема отговорност за сигурността им. Някой който да излезе и да ги успокои, дори положението да е безнадеждно. Не случайно един от същите тези интервюирани от НОВА граждани на Чепинци каза през сълзи, че всички са се изпокрили като мишки.

До мишките: колкото и добре да се справите с кризита, ако не покажете на избирателите си, че поемате отговорност в трудните моменти и сте готови да сте в първите редове на армията, винаги ще си останете мишки!

Толкова засега.

1 коментар: