26 април, 2009

Шведският "социалистически кошмар"

Разбирам естествената неприязън, която много хора в България изпитват, дори при самото споменаване на думата "социализъм", но смятам че много от същите тези хора не си дават сметка какво означава да плащаш 5000 лв. годишно за здравна осигуровка или да трябва да разчиташ на частни пенсионни фондове и да се молиш световните пазари да не се сгромолясат, за да не изгубиш изработеното през целия си живот...

Стереотипите, които се налагат пред лявото в България, са до голяма степен сгрешени. Виновни са не само Георги Димитров, Тодор Живков и Сергей Станишев, виновен съм аз - явно не съм направил достатъчно, не съм обяснявал достатъчно, за да знаят хората в България, че има и друг подход към лявото. Че социализмът и социалдемокрацията означават демокрация, равни права за всички и солидарност, а не Белене и държавни предприятия.

В това отношение едва ли има друга държава, на която България да прилича повече, от Съединените щати. От всички развити демокрации, само там "социализъм" и "преразпределение на благата" са лоши думи. Ето защо следващите две клипчета от The Daily Show, които видях в блога на заместник-президента на Европейската комисия Маргот Валстрьом (!) ми се струват особено подходящи за нашата страна.

1 коментар:

  1. Тук успях да гледам клипчетата... Забавни са! :)
    Все пак, както ти самия вече ми каза, тук става въпрос за хора, които векове наред са живели в трудни климатични условия и затова социализмът се е настанил така трайно. И затова хората се чувстват ОК. Американците няма да се чувстват добре с такъв модел на управление. Както и българите! Въпреки, че както Тодор Павлов спомена в блогът ми - ние също плащаме огромни данъци под всякакви явни и скрити форми. И най-отчайващото е, че всичко това е без резултат. Социализъм в БГ не може да съществува. Историята вече го е доказала!

    ОтговорИзтриване